Obchodní podmínky
Všeobecné obchodní podmínky
ČL. 1 Základní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy při dodávkách zboží a služeb mezi nakupujícím zákazníkem (dále jen kupující) a provozovatelem internetových obchodů obexia.cz, obexia.eu a obexia.sk (dále jen prodávající). Odchylná písemná ujednání účastníků mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
Provozovatelem internetového obchodu je firma Mgr. Ondrej Majernik,
Oldřichova 24, Praha 2, 128 00 Česká republika, IČ: 75442302 DIČ: CZ8011269387
ČL. 2 Objednávka
Objednávku může učinit Kupující poštou, e-mailem, telefonicky nebo přímo v internetovém obchodě. Objednávka kupujícího je závazná okamžikem, kdy dojde prodávajícímu. Odesláním své objednávky kupující akceptuje zejména i tyto VOP a výši ceny jím objednaného zboží. Objednávka kupujícího je návrhem na uzavření kupní smlouvy, přičemž samotná kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy kupujícímu dojde akceptace objednávky učiněná prodávajícím. Akceptaci objednávky oznámí prodávající kupujícímu e-mailem na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávce, a to v zásadě ve lhůtě do 2 pracovních dnů po doručení objednávky. Prodávající doporučuje kupujícímu provádět objednávky prostřednictvím elektronického obchodu nebo písemnou formou a uvést následující údaje:
a) Přesný název organizace (právnická osoba) nebo jméno kupujícího (fyzická osoba).
b) Sídlo kupujícího.
c) IČO a DIČ , je-li registrován jako plátce DPH.
d) Přesný název zboží dle ceníku a počet kusů.
e) Způsob platby a dopravy.
f) Dodací adresu, pokud se liší od adresy kupujícího.
g) Podpis osoby oprávněné objednat zboží.
h) Kontakt na osobu odpovědnou za převzetí zboží v místě dodání a e-mail kupujícího pro potvrzení objednávky.
i) Všechny další údaje, které vyžaduje administrativa kupujícího.
ČL. 3 Ceny
Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv změnit ceny v obchodě bez předchozího upozornění zákazníků. Ceny uváděné na internetových stránkách jsou vždy platné a závazné v okamžik uskutečnění objednávky. Objednáním zboží již změna ceny v internetovém obchodě nijak neovlivňuje cenu, která byla uvedena v objednávce. Pokud není uvedeno jinak, jsou ceny uváděné na internetových stránkách obchodu zobrazovány bez DPH.
ČL. 4 Způsoby platby a slevy
Kupující z České a Slovenské republiky mohou zboží zaplatit těmito způsoby:
- Mohou si nechat zboží zaslat na dobírku a zaplatit v hotovosti při převzetí zboží.
- Platba předem na bankovní účet prodávajícího. Platit může Kupující bankovním převodem, složenkou či za použití moderních elektronických metod - např. GSM Banking. Objednávka je v tomto případě ze strany prodávajícího vyřizována až od okamžiku připsání peněz na jeho bankovní účet.
- Platba na fakturu. Splatnost 12 dnů. Tato platební podmínka platí pro školy a školní zařízení. U ostatních zákazníků se rozhoduje prodávající, zda ji poskytne individuálně.
Prodávající si váží svých zákazníků a nabízí jím různé slevy. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv tyto slevy změnit, zrušit nebo zavést slevy nové. Rozhodující a závazné jsou vždy ta pravidla pro poskytování slev, která jsou v okamžiku objednávky uvedená na internetových stránkách prodávajícího u jednotlivých výrobků.
Sleva, je-li poskytnuta, se přiznává zákazníkovi v potvrzení objednávky, které obdrží do 2 pracovních dnů na e-mailovou adresu uvedenou v objednávce.
Nedodrží-li kupující termín splanosti faktury, má právo prodávající slevu doúčtovat a vymáhat spolu s neuhrazenou fakturou.
Nepřevezme-li kupující zboží odeslané na dobírku od dopravce bez relevantního důvodu ani po opakované výzvě dopravce, vrací se zboží zpět prodávajícímu. Prodávajícímu vznikají náklady na přepravě, balném a ušlý zisk, které je oprávněn nárokovat v celém rozsahu na kupujícím. V případě, že prodávající vůči kupujícímu uplatní nárok na náhradu výše uvedených nákladů a ušlého zisku, je kupující povinen uhradit tyto nároky prodávajícímu ve lhůtě 12 dnů po vyzvání.
ČL. 5 Doba dodání zboží
Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu v dodací lhůtě zpravidla do 21 pracovních dnů. U zboží, které bude kupujícímu zasláno na dobírku a hrazeno v hotovosti při jeho převzetí nebo které bude hrazeno na fakturu, počíná dodací lhůta běžet okamžikem platného uzavření kupní smlouvy podle čl. 2 těchto VOP. U zboží, které se kupující zavázal uhradit prodávajícímu předem formou převodu na bankovní účet prodávajícího, počíná dodací lhůta běžet až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny, tj. od okamžiku skutečného připsání částky odpovídající kupní ceně zboží na bankovní účet prodávajícího. V případě, že termín dodání zboží by byl delší, je prodávající povinen o této skutečnosti informovat kupujícího. Kupující má v takovém případě možnost odstoupit od smlouvy, nebo s prodávajícím dohodnout jiný termín dodání. V případě, že si kupující přeje dodat zboží v jiné než výše uvedené dodací lhůtě, je potom povinen o tom písemně prodávajícího vyrozumět. Pokud nebude prodávající kupujícím navrhovanou jinou než standardní dodací lhůtu akceptovat a nedojde-li mezi smluvními stranami ani k jiné dohodě o délce dodací lhůty, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit.
ČL. 6 Způsoby dopravy
Zboží prodávající zasílá formou obchodního balíku za pomocí české pošty nebo vybrané dopravní společnosti. Zboží je vždy zabaleno tak, aby nedošlo k poškození originálního obalu ani samotného zboží. Náklady na expedici zboží jsou závislé na způsobu platby, na hmotnosti a velikosti zboží. Podle platných sazebníků spočítáme cenu dopravného, kterou Vám do 2 pracovních dnů oznámíme ve formě potvrzené objednávky.
ČL. 7 Odstoupení od smlouvy, VRÁCENÍ PENĚZ
ČL. 7.1 Odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího
Zrušit objednávku před expedicí je možné kdykoliv telefonicky na čísle +420 775 599 758 nebo na základě e-mailu odeslaného Kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího. V případě, že cena objednaného zboží přesáhne částku 3000,-Kč (Třitisíce) bez dph, má prodávající právo požadovat po kupujícím storno poplatek ve výši 20% z ceny zakázky bez dph. Na storno poplatek vystaví prodávající kupujícímu daňový doklad - fakturu - do 14 dnů ode dne provedení storna ze strany kupujícího.
Je-li kupující spotřebitelem, tj. jinou osobou než podnikatelem, který činí objednávku nebo uzavírá smlouvu s prodávajícím v rámci své podnikatelské činnosti, má dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů ode dne převzetí zboží bez udání důvodů. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém rozhodnutí odstoupit od této smlouvy informovat prodávajícího formou jednoznačného prohlášení. Kupující za tímto účelem může použít níže uvedený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však jeho povinností. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat sdělení o uplatnění práva odstoupit od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Zboží musí být po odstoupení od smlouvy vráceno na adresu prodávajícího jako obyčejný balík. Zásilky vrácené formou dobírky nebudou přijaty. Zboží včetně originálního obalu musí být v bezvadném stavu, nepoškozeno, neporušeno, nepoužito, včetně všech dokladů, návodů, záručních listů, apod., schopno další distribuce. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. Součástí vracené zásilky musí být kopie dokladu o koupi v našem obchodě - faktura.
Na základě takto vráceného zboží budou prodávajícím neprodleně vráceny i peníze za objednané zboží a to ve výši částky, za kterou bylo zboží koupeno. V případě nedodržení výše uvedených podmínek nebude prodávající schopen akceptovat odstoupení od smlouvy a zboží bude vráceno na náklady kupujícího zpět.
Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje tyto případy:
a) Dodávku zboží, které bylo speciálně upraveno na přání kupujícího nebo výslovně objednáno na přání kupujícího a které nebylo v době objednávání skladem.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
Adresát:
Mgr. Ondrej Majerník
Oldřichova 24
128 00 Praha 2
Věc: Oznámení o odstoupení od smlouvy
Oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy ze dne DD.MM.RRRR číslo (doplňte číslo objednávky), na jejímž základě jsem dne (doplňte datum převzetí zboží) převzal toto zboží (doplňte specifikaci dodaného zboží) a požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na účet číslo (doplňte číslo bankovního účtu pro vrácení finanční částky).
Datum
Jméno a příjmení spotřebitele
Adresa spotřebitele
Podpis
ČL. 7.2 odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího
Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případech:
- kdy má oprávněnou pochybnost o skutečné identitě kupujícího,
- kdy není schopen doručit zboží v daném termínu,
- v případech, že se zboží již nevyrábí nebo nedodává,
- kdy se změnila cena zboží na straně jeho dodavatele o 15 a více procent
V případě, že kupující již zaplatil celou kupní cenu nebo její část, bude mu tato částka v co nejkratším termínu převedena zpět na jeho účet nebo adresu.
ČL. 8 převzetí zboží, poškozená zásilka
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s pracovníkem dopravce stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky, nepoškozenost obalu nebo nedeformovanost balíku) podle předloženého přepravního listu a odmítnout převzetí neúplné nebo poškozené zásilky.
Pokud kupující zjistil při přebírání zásilky od doručovatele pošty nebo od pracovníka přepravní společnosti některou skutečnost, která mu brání převzít zásilku, je jeho povinností sepsat s doručující osobou zápis o těchto zjištěných skutečnostech a zásilku odmítnout. Zápis podepíší obě zúčastněné strany. V případě odmítnutí sepsání protokolu dopravcem je kupující povinen zásilku nepřevzít. Nepřevzetí zásilky pro její neúplnost nebo poškození je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu obexia@obexia.cz nebo telefonicky na číslo +420 775 599 758.
Pokud je v dokladech dopravce potvrzeno převzetí zásilky podpisem kupujícího nebo jiné osoby, která kupujícího při tomto aktu zastupuje, není kupující oprávněn namítat neúplnosti zásilky nebo poškození obsahu zásilky při přepravě a má se za to, že zásilka byla kupujícímu doručena řádně a bez poškození.
V případě nepřevzetí objednané dodávky kupujícím budou náklady takto vzniklé prodávajícímu požadovány po kupujícím. V případě uplatnění oprávněné reklamace dodávky kupujícím ve smyslu nekompletnosti dodávky podle dodacího listu nebo záměny sortimentu vzniklé u prodávajícího, jsou další přepravní náklady takto vzniklé hrazeny prodávajícím. Potvrzením převzetí zboží osobně nebo prostřednictvím přepravní služby nejsou dotčeny jiné oprávněné nároky kupujícího vůči prodávajícímu, které mohou vzniknout např. z důvodu skrytých vad, nefunkčnosti dodaného zboží atd., tyto oprávněné nároky budou dále řešeny v reklamačním řízení.
ČL. 9 Záruční podmínky
Na veškeré zboží dodané firmou Mgr. Ondrej Majernik se vztahuje zákonná záruční lhůta 24 měsíců. Výjimku tvoří spotřební zboží a zboží výrobních společností, které na své zboží udělují záruky dle vnitřních stanov, minimálně však zákonnou lhůtu 24 měsíců. Délka poskytnuté záruky je vždy uvedena na záručním/dodacím listě. Pokud dodávka tento doklad neobsahuje má se zato, že zboží podléhá záruce v zákonné lhůtě.
Podmínky reklamace upravuje Reklamační řád firmy Mgr. Ondrej Majernik.
čl. 10 závěrečná ustanovení
Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím výslovně neupravené těmito VOP ani smlouvou mezi prodávajícím a kupujícím se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. Individuální smlouva s kupujícím je nadřazená Všeobecným obchodním podmínkám.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě smlouvou sjednáno jinak.
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkající se objednaného zboží (sdělení jména, adresy dodání a telefonního čísla).
Tyto VOP jsou platné od 07. 11. 2014 a ruší veškerá předchozí ustanovení a zvyklosti. VOP jsou platné v tom znění, které je zveřejněno na internetových stránkách prodávajícího v den, kdy kupující odešle prodávajícímu svoji objednávku. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto VOP bez předchozího upozornění.
V Praze dne 7. Listopadu 2014